Ознаки несправності автомобільного акумулятора і методи діагностики

Автомобільний акумулятор забезпечує електроенергією стартер для запуску двигуна, споживаючи струм 200–500 А, і підтримує роботу електрообладнання, якщо двигун не працює. У процесі роботи АКБ накопичує заряд від генератора за напруги 13,8–14,4 В для подальшого використання. Стандартна напруга зарядженої батареї становить 12,6 В. Несправність пристрою призводить до неможливості запуску силового агрегату, нестабільної роботи електронних систем безпеки, відмови систем комфорту і допоміжного обладнання. Регулярна діагностика стану АКБ дає змогу запобігти раптовій відмові приладу і забезпечити надійну експлуатацію всіх електричних систем автомобіля в будь-яких погодних умовах. Купити автомобільний акумулятор відомих брендів з гарантією можна на сторінці https://autodoc.ua/category/avtomobilnye-akkumulyatory-akb-id711-3. У каталозі представлено великий асортимент якісних автокомпонентів з гарантією.

Несправність АКБ: основні симптоми

Визначити ламання акумулятора можна за такими ознаками:

  1. Ускладнений запуск двигуна. Стартер видає звук, що клацає, повільно обертається або не провертається зовсім за температури нижче +5°C.
  2. Низька напруга в бортовій мережі. Показання мультиметра нижче 12,4 В у спокої, під час роботи двигуна не перевищують 13,8 В, падають нижче 11,8 В з навантаженням.
  3. Сульфатація пластин. Білий наліт на клемах, запах сірки під час відкриття пробок, білястий наліт на пластинах всередині батареї.
  4. Деформація корпусу акумулятора. Здуття стінок через перезаряд або замерзання електроліту за глибокого розряду.
  5. Знижений рівень електроліту. Рівень в обслуговуваних АКБ опускається нижче верхньої крайки пластин більш ніж на 5 мм.
  6. Нестабільна робота електрообладнання. Тьмяне світло фар, повільні склопідіймачі, збої у функціонуванні електронних пристроїв під час вмикання.

 

Методи визначення ламання

 

Діагностика автомобільного акумулятора включає кілька базових методів. Вимірювання напруги мультиметром показує загальний стан батареї та роботу генератора. Перевірка щільності електроліту ареометром виявляє ступінь заряду і знос пластин. Навантажувальна вилка дозволяє оцінити здатність АКБ тримати навантаження під час запуску мотора. Комп’ютерна діагностика визначає залишкову місткість і прогнозує термін служби. Під час заміни акумулятора рекомендується перевірити всю електричну систему автомобіля і гальмівні механізми — надійні колодки LPR можна придбати на сторінці https://autodoc.ua/category/tormoznye-kolodki-id115-3/lpr-id2107—1000. На результати діагностики впливає температура довкілля, тому вимірювання проводять у теплому приміщенні.